LICZBA GRACZY: 1-4
POZIOMTRUDNOŚCI: trudny
TALIE KART: 2D, 3D
Podziel osobno talie 2D i 3D na kolory. Każdy zespół losuje jeden kolor z talii 2D.
Na hasło START każdy z zespołów układa plan osiedla z talii 2D, z maksymalnie 20 kart, długość dojścia do JOKERA ma być najkrótsza, każdy zespół wykorzystuje JOKERA ( w przypadku 4 zespołów – może to być JOKER 3D na planie lub puste miejsce).
Po ukończeniu planu 2D z kart zespoły tworzą model 3D na podstawie pobranych modeli wybiera kryterium wskaźnikowe oceny (np. udział powierzchni biologicznie czynnej, ilość drzew)
Zespoły liczą i sprawdzają wzajemnie średnią arytmetyczną lub sumę wybranego wskaźnika.
Wariantowo extreme: odległość dojścia od najdalszego budynku do szkoły i parku lub centrum kultury i sklepu (liczymy odległości jako a i 0,5a) – wygrywa krótsza odlelgłość.