LICZBA GRACZY: min.4
POZIOMTRUDNOŚCI: trudny
TALIE KART: 2D, 3D
Podziel osobno talie 2D i 3D na kolory. Każdy zspół losuje dwa kolory.
Zespoły tasują losowo talie 3D.
Na hasło START każdy z zespołów układa plan osiedla z dwóch talii 2D, na planie wykorzystuje kartę JOKERA oraz maksymalnie 20 kart, długość dojścia do JOKERA ma być najkrótsza.
Zespół który pierwszy ukończy osiedle zatrzymuje czas i wybiera kryterium wskaźnikowe oceny (np. udział powierzchni biologicznie czynnej, ilość drzew).
Zespoły liczą i sprawdzają wzajemnie średnią arytmetyczną lub sumę wybranego wskaźnika.
Wariantowo extreme: odległość dojścia od najdalszego budynku do szkoły i parku lub centrum kultury i sklepu (liczymy odległości jako a i 0,5a) – wygrywa krótsza odległość.